tysdag 30. mars 2010

What to do in New York?

Har du vore i New York? Drøymer du om å reise til New York?


Kva såg eller gjorde du då du var der? Kva ville du sett og gjort om du skulle dit?


Eg og Rosamannen har ein laurdag og sundag i starten av opphaldet, og ein laurdag i slutten, der heile dagen er fri, og me kan farte rundt alt me klarar. Mandag til fredag skal han på kurs, så då skal eg, kameraet og VISA-kortet streife gatelangs. På kveldane håpar me å få med oss litt konsertar og slikt, men det er nok litt begrensa kva mannen orkar når han skal sitte på skulebenken frå 8-17, og har litt reiseveg frå Manhattan til Hoboken.


Men altså: Tips om stader å reise, ting å gjere, butikkar å shoppe i osv osv vert mottekne med takk!


Idag er det 10 - TI - dagar til avreise!!! :D

7 kommentarer:

Ingunn sa...

Så spennende med New York :) Det blir spennende å følge med på hva du synes om byen.

Min familie drar om litt over ett år.

Klem og kos deg Ingunn

Heidi {FruFly} sa...

New York er en av de byene jeg har aller, aller mest lyst å reise til! Har ingen forslag eller tips, men vil bare si at jeg er veldig misunnelig - in a good way:) God påske og planlegging av turen! KLem Heidi

PS. Flotte bilder av de nydelige jentene dine!♥

KRISTIN sa...

Hei!! Åååå, ja eg er også misunnelig på dere som får oppleve The big apple!!
eg ville besøkt museumet på Ellies Island og Frihetsgudinnen, og prøvd å finne Central Perk - kafeen fra Venner for livet - for det trur eg er en ordentlig kafe man kan besøke. Ellers er det vel nok å ta av med både besøk i Empire State Building, Broadway shows, Coney Island om man liker pariserhjul og berg og dalbane, og Times Square, som man har sett så mange bilder fra. Gleder meg til å se bildene du tar på din runde gatelangs!!

Når det gjeld butikker har eg ingenting å bidra med, desverre!! Shopping i merkebutikker utenlands er ikkje mi sterke side.

God påske og god tur!! Klem!!

KRISTIN sa...

Meg igjen...Og selvsagt hvis været er bra: Picknik i Central Park - der man kan se på folkelivet og nyte en grønn lunge midt i det urbane!!

Linda sa...

ååååååå.... var det sånn at eg skulle få vere med i kofferten? Tykkjer eg huskar Rosamannen sa det var greitt;)

tenk at de skal til NY då!!!

Anonym sa...

God tur til NYC Rosa!

Ta med godt skotoey, ekstra skifte i tilfelle du blir vaat i regnet paa beina. Naar du skal trakke gatelangs saa dress down not up.
NYC er en pulserende og veldig spennende storby.
NYC har fantstiske kunstmuseer, god mat( det kan vaere lurt a investere i en Zagat Survey) og flotte butikker bla. Dersom du ikke allerede har kjoept en travel guide saa gjoer det og les paa flyet hva du vil faa med deg de forskjellige dagene. Naar jeg reiser til nye storbyer saa studerer jeg alltid by kartet paa forhaand og merker av der jeg vil gaa. Da blir jeg paa en maate kjent i de forskjellige omraadene og faar med meg det som er vaert aa se naar jeg er der. Det er ogsaa mye lettere aa finne fram paa denne maaten. (Det er ikke alltid like lurt aa ta frem kartet i alle situasjoner.) Det vaere sagt NYC er lett aa finne fram i spesielt oppe paa Manhattan.
Faa med deg the sone, fifth av, Madison, Plaza osv, Soho(Antrophology butikk) og The Vilage(som ligger helt nederst og hvor atmosfaeren er annerledes eldre mindre bygninger, mange smaa cafer...).

The Metropolitan, Guggenheim(arkitect FLW) gaa over paa Madison etterpaa og spis lunch paa Bistro Payard. Dette blir langt saa

Mangia (deli), frokost eller lunch, 57th St. mellom 5 og 6 Av.

Topaz, Forholdsvis rimelig god Thai mat, 56th St. mellom 6 og 7 Av.

Teuscher Chocolate, Kjempe god sjokolade, Champaign truffles are to die for, Rockefeller Center

MOMA, 53rd. St. mellom 5 og 6 Av.
American Folk Art Museum, ligger i huset ved siden av og er vaert et besoek


Frick Collection 70th St. 5 Av. Dette er et fint lite kunst Museum i et gammelt herskapshus ved parken.
(Kombiner med en tur i parken)


ABC Carpet and Home, Interioer foretning, 888 Broadway, (mellom 18th og 19th St. mener jeg)
Dersom du bestemmer dere for aa dra ned hit gaa paa Lady Mendel's tea salon( her loenner det seg nok aa bestille paa forhaand) 56. irvin Pl, mellom 17 og 18 St.
Haaper dette gaa deg noen tips.
Du kan glede deg.
Hilsen AG NY

Rosa sa...

Tusen takk for alle tips, AG!

Related Posts with Thumbnails