fredag 6. mars 2009

270 koppar vatn og kjekk post

Det er ganske facinerande kor mange vannkoppar det er plass til på ein liten kropp. Me har ikkje klart å telje alle, men eg trur ikkje talet i tittelen er langt unna. No er me endeleg over kneika, og idag har Oda ete mat og vore ute ein tur. Håpet er at blemmene har turka såpass til mandag at ho kan gå i barnehagen igjen.

Jaudå, smilet har vore der innimellom, sjølv om det har vore frustrerande dagar.


Når ein er sjuk vert det ofte litt ekstra oppmerksomheit, både frå oss og andre. Små oppmuntringsgåver vert sett stor pris på, og ekstra kjekt er det når det ligg brev til Oda i postkassa! Ei kjempefin helsing frå store og små i barnehagen, som gleda både Oda og oss veldig!!

I barnehagen veit dei kva Oda likar å gjere, og papir i ulike fargar, klistremerker og perler til smykke var midt i blinken! Ho sette straks igang med å lage eit lite kunstverk "Frå oda til alle i barnehagen", og eg syns det var fint at hennar fyrste tanke var å gje noko tilbake.


No er det fredagskveld igjen, og mannen skal ut av huset. Eg ser igrunn fram til ein kveld i ro og fred, der eg skal pusle litt med forskjellige prosjekt. Og - imorgon trur eg det brakar laus igjen i gangen!

9 kommentarer:

Trollkåno sa...

Ein kan verta frustrert nokon kvar
med 270 prikkar som klør!
Godt Oda beheld humøret likevel....

Nikoline sa...

Godt det er på fram... stakkars jente som det må ha klødd!!
Så kjekt at du vil vera med på det vesle jubileet mitt! Skilt nr1 er notert...
Ha ein fin lørdag og lukka til under trekkinga på tirsdag!

rod i hob sa...

Godt at de går på fram! Har ikkje hatt vannkoppar sjølv, men de må jo klø noke heilt forferdelig.... Stakkars! Eg har permisjon i helga, å får komma heim for godt på onsdag! GLede meg!! Fortsatt god helg!!

igi sa...

Så godt at det går bedre med ho. Håper dere får en fin helg!

Emmeline sa...

Stakkars lille skjønne dukkemor, men hun smiler like fint... og krøllene er like flotte;) Det er rart hvor bra unger takler små og store utfordringer. For en kjekk oppmuntring fra barnehagen;) Veldig koselig.

Måtte jo bare stikke innom Rosa heimen på min lille kveldsrunde. Ser du syns det ser idyllisk ut på frokosten, og JA det var det også gitt. De to små hadde stått opp klokken 07.00 med faren ( som vanlig) og da jeg sto opp kl 09.00 var fuglene fløyet på trening.

De to eldste kom dinglende ned i ett tiden. Med andre ord var det fire timer med total alenetid her i formiddag. Så svaret er JEPP. Deilig fredelig idyllisk frokost helt alene;) ANBEFALES... selv om det ser ut for at det er en stund til du er der. Følger spent med på husprosjektet hos dere, syns det er så gøy å se hvordan dere står på. Flinke familie;)

Liv Elin sa...

Heisan på deg - lenge siuden jeg har vært innom deg nå ! :)
Kjempekoselig at du "stakk innom" da!:)
Ikke kjekt å høre at veslejenta har vært syk m vannkoppene ....men på en annen side - så er det kanskje like greit å være ferdig med dem , når man er små ....
Iallefall godt at hun er på bedringens vei - så kjekk oppmuntring hun fikk fra barnehagen !

Her i gården sitter gutta og ser på Politiskolen !!!(OH DEAR!) Men så husker jeg fra åtti/nittitallet at de jo var morsomme å se på - dengang iallefall!;)
Jeg skal heller ta et strøk på klesskapet på gutterommet jeg tror jeg...
Ha en flott helg !
klem fra Liv Elin

MOLLY sa...

Hei Roda:)
Har vært her mange ganger å skulle kommentere både film og bilde av pappen og lillejenta...men det var den tiden...æsj...
Vannkopper er no skit, men denne jenta her var like nydelig med:) For en skjønn dukkelise, med NYYYYDELIGE krøller og hår...hvor kan vi få kjøpt sånn???? ;)
Masse god bedring, og god søndag!!!!

MOLLY sa...

RODA????? Kjære tid; ROOOOOSA:))

kristin sa...

Å stakkar liten!! Nydelig er hun da, med eller uten vannkopper. Vi har akkurat hatt en runde her hjemme vi også, det var stritt, særlig siden minsten fikk mange blemmer i halsen og svelget og gikk ut i sultestreik. Heldigvis går det over!
God bedring til dere!

Related Posts with Thumbnails