laurdag 2. august 2008

5 års bryllaupsdag

Du er min los

Du er min los
på leia eg dreg,
du er mitt ljos
på nattville veg.

Sjølv om du vankar
langt her i frå,
i mine tankar
bur du enn då.

Der skal du bu
som song i mitt sinn,
venen min,
du som einast er min.

Der skal din kjærleik
vere mi bøn,
der skal din nærleik
vere min løn.

Einsam eg stod
Og du vart min del:
blod av mitt blod
og sjel av mi sjel.


Jakob Sande



(Diktet er tonesett og innspelt av Aftenlandet, og vart framført av ei god veninne under viinga. Eg song den sjølv til min brudgom under bryllaupsmiddagen)

13 kommentarer:

Tove sa...

Gratulerer så mykje med bryllaupsdag! Og så var det så nydeleg dikt du hadde funne... Jakob Sande var ein klok mann! Ha ein fin dag!

AvaAdore sa...

Gratulerer saa mye!!

tenk at det er heile FEM aar siden!!

kos dere soetnoser!

Merethe Kristin sa...

Gratulera med dagen :D kos deko :D

MeyBiMe sa...

Gratulerer sååå mye med dagen!!!!
Nydelige bilder du viser og flott tekst :-)

Anna Lisa sa...

Gratulerer med dagen!!!
Nydelige var dokke.
Ønska deg ein fin kveld vidare.
Klem

mali-mo sa...

Gratulerer med bryllupsdagen! Jacob Sande skrev mye vakkert, og dette må vel være en av favorittene (hvis vi ser vekk fra tidenes vakreste julesang ;) synes jeg da). Håper ferien har plass til litt romantikk også ;)

Har fått oppdatert meg litt på DIN sommer nå, og her var det masse koselig å lese. Det er så kjekt med en mann som spiller og synger!!! Eg er så heldig at eg har en sånn eg og, så eg kjente meg godt igjen i det innlegget!

Var kjekt å lese om kjøkkenet, eg fikk med meg første del før ferien, og no gleder eg meg til del 3... Vi skal jo igang med kjøkkenprosjekt her i huset og etterhvert, så inspirasjon er alltid kjekt selv om eg nok har detaljplanlagt hele rommet 400 ganger allerede ;)

Flott ballkjole forresten! Og du skal bare SE alle omsyingsprosjektene eg har liggende på "vent", hehe, godt å se at jeg ikke er alene om å bruke lang tid på små oppgaver ;)

Nå venter baking av hjemmelaget pizza og et lite gull som slett ikke vil legge seg...det er surt når ferien er over gitt ;(

Ønsker deg god helg og må få takke for alle de koselige kommentarene du stadig legger igjen inne hos meg, de er virkelig til å bli glad av ;)

jorunnslilleverden sa...

For et nydelig dikt, og nydelige bilder!! Kos dere på dagen deres :0)

Bestmor sa...

Om jeg minnes riktig var det dette diktet bruden sang til sin mann for 5 år siden, noe som smeltet alles hjerter. Gratulere med dagen, måtte de neste 5o år bli full av lykke.

Lena sa...

Gratulerer med fem års bryllupsdag! Nydelige bilder du har lagt inn...

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Gratulerer med 5 års bryllupsdag.
Dette var nydelig! Og litt klump i halsen.

Klem fra Marit

fru Pink sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Rønnaug S. sa...

Gratulerer med overstått bryllupsdag. Tida går sannelig fort :)

Diktet til n'Jakob er jo bare helt nydelig

fru vims sa...

Gratulerer med 5 år som mann og kone!! Vi har vippa over 3 mnd og er snart på 4. :)

Ja, du kan tro jeg ble glad for gaven jeg fikk! Hjertet mitt hoppa nok litt ekstra da jeg åpna pakken i bilen :)


Ønsker deg ei fin uke!!

Related Posts with Thumbnails